Organisatie

Kumasi is de op een na grootste stad in Ghana. De stichting heeft aan deze koningsstad haar naam ontleend

Ervaringen uit een asielzoekerscentrum

Janny van der Velden is als Jeugdverpleegkundige in asielzoekerscentra, jarenlang geconfronteerd met jongeren die hun land proberen te ontvluchten om een betere toekomst te vinden in Nederland. Vaak hebben hele families meebetaald aan hun risicovolle overtochten, die georganiseerd worden door mensensmokkelaars. Deze vaak kansloze arme jongeren hebben een grote verantwoordelijkheid meegekregen. Zij zwerven door Europa op zoek naar werk en het geld gaat naar hun families voor levensonderhoud. Familie betekent niet alleen de ouders, broers en zusters, maar ook het hele systeem om hen heen. Opa's, oma's, tantes, buren nemen de zorg op zich van kinderen van één ouder en weeskinderen : een oude traditie in Afrika.

Doel

De stichting Kumasi is opgericht met het doel bij te dragen aan de ontwikkeling van Ghana. Zij wil dit doen door kansarme kinderen en jongeren betere educatie, betere gezondheidszorg en betere leefomstandigheden te bieden.

Het geld en goederen dat de stichting Kumasi bijeen brengt gaat naar Kumasi en Cape-Coast. Dhr. Iddrisu Sualisu toetst of het project goed verloopt.

Missie

De stichting wil dit bereiken door middel van kleinschalige projecten Dit levert het meeste rendement en geeft snel concrete resultaten. De stichting is onafhankelijk van de overheid en voorziet zelf in haar inkomsten uit donaties en andere acties.

Visie

De visie van de stichting is dan ook: Help de kinderen en jongeren in hun eigen woonomgeving door middel van basisbehoeften zodat ze in hun eigen land de omstandigheden zelf kunnen verbeteren.

Randvoorwaarden

medewerkers in Ghana

De stichting heeft 2 vertrouwenspersonen in Afrika.

Samenwerkende organisaties in Ghana