Going for youth in Ghana

De stichting is opgericht in 2005. Het plan om een stichting op te richten werd geboren toen de bestuurder tijdens een van haar reizen door West-Afrika geconfronteerd werd met vele kansloze kinderen en jongeren in Ghana. Als kind heb je niets te kiezen en groei je op zonder toekomst. Het onderwijs houdt op nadat je een beetje hebt leren lezen en schrijven. Deze kinderen te helpen in hun thuisland lijkt de meeste kans op succes op de lange termijn te maken.

Het accent van de projecten ligt op het gebied van de gezondheidszorg en voorlichting. Dit sluit aan bij de door de Verenigde Naties geformuleerde millenniumdoelen

Het bestuur bestaat uit:

Janny is onze projectmanager en heeft alle touwtjes in handen binnen Stichting Kumasi. Janny is erg gedreven, ambitieus en laat geen kans onbenut om iets te doen voor de kinderen/jongeren in Ghana. Janny is het eerste aanspreekpunt binnen onze stichting.
Stichting Kumasi ondersteunt al 7 jaar activiteiten in de Ghanese plaatsen Cape Coast en Kumasi op het gebied van gezondheidszorg en onderwijs.

De stichting geeft onder andere voorlichtingsprogramma’s om tienerzwangerschappen terug te dringen en moeders en tieners de basisregels te leren voor een goede hygiëne zodat de kindersterfte daalt.
Ieder jaar gaat de bestuurder van de stichting naar Ghana om samen te werken met de lokale organisaties, verpleegkundigen en scholen.
Ze ziet er op toe dat zaken zoals kleding, schoeisel, medische middelen en allerlei schoolmaterialen goed terecht komen.

Wie het doel van de stichting wil ondersteunen kan een bedrag overmaken.
Mocht u geïnteresseerd zijn kunt u contact opnemen. Stichting Kumasi is ANBI geregistreerd, giften zijn dus fiscaal aftrekbaar